Familiehulp zoekt 750 nieuwe medewerkers

Familiehulp zoekt 750 nieuwe medewerkers

#WijZijnFamiliehulp
  • Familiehulp start campagne #WijZijnFamiliehulp
  • Thuiszorgorganisatie zoekt 750 nieuwe collega’s
  • Organisatie van jobdates, intense sociale mediacampagne en fototentoonstelling

Familiehulp start vandaag haar campagne #WijZijnFamiliehulp. Bedoeling is om de vele honderden vacatures ingevuld te krijgen. “Met meer dan 13.000 werknemers zijn we reeds een heel grote organisatie”, vertelt directeur medewerkersbeleid Kristel Vandenbossche. “Maar ondanks 20.000 sollicitanten per jaar worden we met dezelfde uitdagingen geconfronteerd als veel andere werkgevers: het vinden van voldoende gemotiveerde en getalenteerde medewerkers.” En die zoektocht gaat zeer breed. “Naast verzorgenden en huishoudhulpen hebben we ook vacatures voor administratief bedienden, mensen met een achtergrond in ICT of marketing of technische profielen.”

Werk in eigen streek

Familiehulp is als thuiszorgorganisatie actief in heel Vlaanderen en Brussel. “Omdat we letterlijk in elke gemeente of dorp aanwezig zijn, kunnen we onze medewerkers werk in eigen streek aanbieden. Dat heeft veel voordelen op het vlak van work life balance of het beperken van vervoerskosten”, aldus Kristel Vandenbossche.

“Als waardengedreven organisatie zetten we ook hard in op de opleiding en vorming van onze medewerkers”, gaat Kristel Vandenbossche verder. “Naast een ruime autonomie in de organisatie van het werk zijn er bij Familiehulp ook veel interne doorgroeimogelijkheden. Het mentale welzijn van onze medewerkers vormt ook een van de fundamenten van ons algemeen beleid.”

#WijZijnFamiliehulp

Met haar campagne #WijZijnFamiliehulp zal Familiehulp de volgende weken heel actief zijn op sociale media. Op 22 juni worden over heel Vlaanderen ook ‘jobdates’ georganiseerd (inschrijven kan via de website www.wijzijnfamiliehulp.be). In dezelfde week wordt op de Brusselse hoofdzetel ook een fototentoonstelling georganiseerd over werken bij Familiehulp. “We brengen onze medewerkers en klanten letterlijk in beeld”, zegt manager marketing en communicatie Wouter Indemans. “We vinden dat een gepaste manier om onze waardering en dank uit te drukken voor het belangrijke werk dat onze mensen dagelijks verrichten.”