Familiehulp dienstencheques zet welzijn van medewerkers en klanten voorop

Familiehulp dienstencheques zet welzijn van medewerkers en klanten voorop

Familiehulp dienstencheques zet welzijn voorop

Uit een enquête van het ABBV blijkt dat 1 op 3 huishoudhulpen met dienstencheques terug aan het werk gaat uit angst om zijn job te verliezen. Bij Familiehulp dienstencheques staat het welzijn van onze medewerkers en klanten voorop. Onze huishoudhulpen dienstencheques krijgen zelf de keuze om al dan niet opnieuw aan het werk te gaan. Wie terug aan de slag gaat, kan dit in veilige omstandigheden doen. Wij sensibiliseren zowel onze medewerkers als onze klanten daartoe. Zij nemen hun gedeelde verantwoordelijkheid op en dat loopt erg goed.

We stellen vast dat huishoudhulpen die starten dat in eerste instantie doen vanuit een hart voor hun klant. Uiteraard en begrijpelijk zijn er ook medewerkers die er omwille van financiële redenen voor kiezen om niet langer technisch werkloos te zijn. We tonen als organisatie ook alle begrip voor huishoudhulpen én klanten die zich nog niet klaar voelen. Wij respecteren hun vrije keuze in deze bewogen tijden…

Familiehulp dienstencheques legde vanaf het begin van deze coronacrisis de focus op de mensen die ons ècht nodig hebben: zowel de meest kwetsbare klanten als klanten die actief zijn in cruciale sectoren (zorgsector, voedingswinkels, transport,..). Een menselijk engagement dat onze huishoudhulpen met volle overtuiging hebben uitgevoerd en waar wij als maatschappelijk verantwoorde zorgorganisatie bijzonder fier op zijn. #hetkananders