Familiehulp dienstencheques vernieuwt de klantenbijdrage

Familiehulp dienstencheques vernieuwt de klantenbijdrage

Vernieuwde klantenbijdrage Familiehulp dienstencheques

Vanaf 1 juli 2023 zal Familiehulp dienstencheques haar klantenbijdrage aanpassen. De huidige subsidiëring van de dienstencheques is momenteel helaas onvoldoende om onze kwalitatieve ondersteuning en dienstverlening te kunnen blijven garanderen.

Het belang van een goede omkadering

Familiehulp dienstencheques hecht veel belang aan de begeleiding en ondersteuning van haar vele huishoudhulpen. Dankzij de klantenbijdrage kunnen onze huishoudhulpen rekenen op correcte arbeidsvoorwaarden, opleidingen en persoonlijke coaching. "We vinden een goede omkadering van onze medewerkers erg belangrijk”, aldus directeur dienstencheques Vinciane De Vriese. “Denk maar aan het inzetten van persoonlijke coaches bij de opleiding of het welzijn van onze huishoudhulpen. “Op die manier voelen zij zich goed in hun job.”

“Deze huidige manier van werken werpt zijn vruchten af”, gaat Vinciane De Vriese verder. “We kiezen dan ook bewust om hierin te blijven investeren. Bovendien draagt deze visie ook bij tot een meer kwalitatieve dienstverlening naar onze klanten. Zo maakt Familiehulp dienstencheques het verschil in de sector, zowel voor onze medewerkers als voor de klanten!"

Keuze voor een eerlijke en transparante facturatie

Jammer genoeg kwam de sector van de dienstencheques de laatste jaren onder enorme druk te staan. “De huidige subsidiëring van de dienstencheques is vandaag onvoldoende om onze kwalitatieve ondersteuning en dienstverlening te kunnen blijven garanderen”, zegt Vinciane De Vriese. “Daarom passen we vanaf 1 juli 2023 onze klantenbijdrage aan naar 1,25 euro per uur huishoudelijke hulp. Deze bijdrage wordt per kwartaal aan de klant gefactureerd. We kiezen als divisie voor een eerlijke en transparante facturatie naar onze klanten. Het laat ons ook toe om een financieel gezonde divisie te blijven.”

Alle klanten dienstencheques werden op 5 mei 2023 geïnformeerd. Het vernieuwde klantencontract vind je samen met veel gestelde vragen op de website (www.familiehulp.be/nuttige-documenten en  www.familiehulp.be/FAQ. Daarnaast kunnen onze klanten met hun vragen ook terecht bij onze centrale dienst.