Alle informatie over Corona voor onze klanten

Alle informatie over Corona voor onze klanten

Beste klant,

Ook in deze crisistijden is Familiehulp er voor jou. Onze medewerkers tonen zich solidair en staan voor jou klaar met zorg en ondersteuning. Als het nodig is, kunnen we onze dienstverlening zelfs snel opstarten.

Jouw gezondheid en die van onze medewerkers vormen onze grootste prioriteit. Onze medewerkers zijn goed geïnformeerd en volgen de preventiemaatregelen nauwgezet op. Ze beschikken over de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen: werkkledij, een mondmasker, wegwerphandschoenen en alcogel.

Deze crisis vraagt bijzondere inspanningen van ons allemaal. We vragen dat je als klant ook de nodige preventiemaatregelen naleeft. In dit document vind je een handig overzicht. Heb je hier vragen over, dan kan je bij onze medewerkers terecht.

Op welke zorg van Familiehulp kan je rekenen?

Klanten die niet besmet zijn en/of geen symptomen van besmetting vertonen

Bij deze mensen blijven we onze normale zorg en ondersteuning verlenen: gezinszorg, poetsdienst, oppas, dienstencheques en karwei. Alleen onze dagverzorgingshuizen NOAH zijn gesloten tot tenminste 19 april 2020.

Klanten die mogelijk of effectief besmet zijn met COVID-19

Bij klanten die (vermoedelijk) besmet zijn of door hun huisdokter in thuisquarantaine zijn geplaatst, verlenen we quarantainezorg. Alle andere zorg en ondersteuning wordt onmiddellijk stopgezet.

Quarantainezorg betekent dat je als klant alleen de noodzakelijke zorg van onze verzorgenden krijgt. Onze zorgpartners bepalen in samenspraak met de betrokken klant en zijn mantelzorgers welke zorg noodzakelijk is en welke niet. Tijdens de quarantainezorg nemen onze verzorgenden extra preventiemaatregelen, ook op het vlak van reinigen en ontsmetten.

Familiehulp is er voor jou!

Kunnen wij in deze moeilijke tijden iets extra voor jou betekenen, zoals bijvoorbeeld  boodschappen doen? Neem dan gerust contact op met ons regiokantoor in jouw buurt en wij doen het nodige. 

Kan een geplande hulpbeurt niet doorgaan? Verwittig ons tijdig (voor 15u op de voorafgaande dag). Gelieve dit zeker te doen, zodat wij onze medewerkers op tijd opnieuw kunnen inplannen om andere klanten te helpen! We hebben in deze tijden immers alle helpende handen nodig.

We danken jullie voor jullie vertrouwen. Samen kunnen en zullen we deze Coronacrisis overwinnen!